Vimpelin kunnan kuntastrategiassa v. 2017 yhtenä strategisena tavoitteena on mainittu ”Suomen nopeimmat ja joustavimmat kuntapalvelut”.
Tavoitteeseen pääseminen edellyttää hyvää asiakaspalvelua.
Menettelytavat:
- kirjalliset reklamaatiot, kehittämistoiveet ym.:, saapumispäivä merkitään.
- viranhaltijan tai työntekijän henkilöön kohdistuva asiakaspalaute:
- esimies käsittelee,
- dokumentoi mahdolliset toimenpiteet ja
- ilmoittaa kirjallisesti palautteen jättäjälle, mihin toimenpiteisiin palaut teen pohjalta on ryhdytty.
Esimiehen tulee asiaa käsitellessään ottaa huomioon työsopimuslain, yksityisyydensuojaa työelämässä koskevan lain, kunnallisesta viranhaltijasta annetun lain, työsuojelulain sekä työ- ja virkaehtosopimusten säännökset. - Vimpelin kunnan palvelutuotteisiin kohdistuva asiakaspalaute:
- toimielin käsittelee (kunnanhallitus tai lautakunta seuraavassa kokouksessa
- dokumentoidaan mahdolliset toimenpiteet asiakaspalautteittain ja
- ote päätöksestä, mihin toimenpiteisiin palautteen pohjalta on ryhdytty
tai ryhdytään, palautteen jättäjälle. - asiakaspalaute -lomake valmistellaan kunnan nettisivuille helpottamaan reklamaation tekemistä.
- suullisia ja nimettömiä asiakaspalautteita ei käsitellä, halutessaan asiakas täyttää asiakaspalautelomakkeen allekirjoituksineen, jolloin hän saa em. kirjallisen vastauksen palautteeseen.
- jätetyt asiakaspalautteet arkistoidaan ja säilytetään siihen saakka kunnes ne on loppuun käsitelty.